KELN. MESTO SA DUŠOM POVRATNIKA

Grad Keln, Cologne ili Köln na nemačkom osnovan je još 50 godine nove ere i stari Rimljani su ga nazvali Colonia pa na tim osnovama potiče i današnji naziv.

A. Bzdušok | 26.10.2021.

Na samom zapadu Nemačke izgrađen sa obe strane reke Rajne oba dela grada spajaju sedam mostova.

Prestonica kolonjske vodice a kao četvrti po veličini grad u Nemačkoj smatra se jednim od najvažnijih trgovačkih i kulturnih centara, i nekoliko puta imao sam prilike da posetim jedno od najvećih manifestacija na sajmu wellness-a koji se održava svake dve godine.

Izlaskom sa glavne železničke stanice potrebno je samo nekoliko minuta kako bi stigli do jedne od najposećenijih katedrala u gotskom stilu nemačkog naziva Hohe Domkirche St. Peter und Maria posvećena Svetom Petru i Devici Mariji. Iako je ova rimokatolička crkva započeta daleke 1248 g svoj završetak sačekala je tek u 19 veku.

Pored same reke i pešačke zone nalazi se stari deo grada u kojem sam sa prijateljima ispijao originalno j Kölsch pivo koje se uslužuje u manjim uskim čašama od 0,2 lit. Stanovnici ovog grada ne piju neko drugo pivo, uglavnom ovo tradicionalno koje se isključivo proizvodi u okrugu grada Kelna. Meni lično se dopada više puta manja doza piva jer je uvek sveža i penušava, za razliku od većih krigli kod Bavaraca gde često imam osećaj da je pivo izlapelo i da se brzo pregrejalo.

Iz sličnih manjih čaša sam pio i bakarno Altbier (staro pivo ) u Dizeldorfu.

Most Hohenzollern koji se nalazi na samo par minuta od katedrale je jedna od atrakcija koja pleni šarmom i smatra se svojevrsnim simbolom ljubavi na kojem se nalazi bezbroj lokota, katanaca sa zaljubljenim imenima. Kašu da nakon zaključavanja katanca neophodno je ključić baciti u Rajnu.

Sastavljen je iz 3 mosta preko kojeg prelazi i željeznica a sa strane se posebno nalazi mesto za pešake i bicikliste.

Ispred same katedrale, možete uživati u „street art“-u svojevrsnih majstora, a predstave i muzički bendovi su na svakom strateškom mestu po pešačkim zonama ovog užurbanog grada.

Okrećem se da mi oktobarsko sunce zagreje obraze i udari crveni pečat.

Veliki broj uličica sa tradicionalnim starim kućama u starom delu Kelna pretvoreni u butike, galerije i kafiće kao i posebnog dela sa vrhunskim kebabom i kobasicom Bratwurst ili Currwurst.

Prijatna šetnja stazama kraj moćne Rajne, bezbrižna igra dece i brojni spomenici, fontane i artefaktima u potpunosti relaksira.

Na samim zidinama u osnovi mosta momci koji uvežbavaju slobodno penjanje.

Botanička bašta Flora und Botanischer Garten mi je posebno zanimljivo mesto gde sam uspeo da gužvu na sajmu malo ispeglam u prirodi.

Osnovana je u 19 veku u Rielu severnom okrugu Kelna savršeno blizu mog hotela a nedaleko od ZOO vrta. Na blizu 11 hektara nalazi se više od 11000 vrsta biljaka, ulaz je besplatan a uživanje neprocenjivo. Flora je stara istorijska zgrada gde se održavaju izložbe cveća ali i koncerti i svečanosti.

Ova jesen na samom kraju oktobra mi je poklonila tri sunčana dana od pet koliko sam boravio u Kelnu. Ranijih godina obilaske grada na Rajni sam obavljao biciklom koje sam iznajmljivao po gradu. Ovog puta pešačenje i po koje „ kolš“ pivo me je sasvim relaksiralo ispunilo.

Sajam koji nije bio baš prenaglašen novinama i tenzijom zbog korona virusa omogućio mi je savršenu urbanu avanturu.

Dva puta u 5 dana sam išao na testiranje i prijavljivao rezultat testa na covid 19. Na aerodromu iz Dizeldorfa procedura, čekanja i štrajk Lufthanse.

I kako bi nemci nazdravili : Prost !

Aleksandar Bzdušok
Avanturista, istraživač izgubljenih i pronađenih sećanja